5 Mart 2015 Perşembe

Limonlu kek



Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım çay bardağı limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
1 su bardağı süt
1 su bardağından iki parmak eksik yağ
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için:
1/ 2 su bardağı limon suyu
1/2 su bardağı su
2 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı şeker ( isteğe göre şeker arttırılabilir)

Yapılışı:
İyi bir kek için tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması gerekir. 4 yumurtayı şeker ile min 7 dakika çırpıyorum. Sonra yağ, süt, limon suyu ve limon rendesi eklenip kısa bir süre karıştırıyorum. Kuru malzemelerin hepsini eleyerek ekliyorum ve yağlanmış kalıpta 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyorum.

Sosu için ise tüm malzemeyi ocağa koymadan iyice karıştırıyor ve karıştırmaya devam ederek koyulaşana kadar pişiriyorum. Biraz ılındıktan sonra pişirdiğim, soğuttuğum kekimin üzerine döküyorum.
Yemelere doyulmuyor. Siz de deneyin pişman olmayacaksınız...
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets