5 Mart 2015 Perşembe

Örgü poğaça


Malzemeler:
1  yemek kaşığı kuru maya
2  su bardağı ılık süt
2 yumurta ( bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı  zeytinyağı
1 çorba kaşığı tereyağ (yumuşamış)
Aldığı kadar un ( yaklaşık 6 su bardağı kadar)

İçi için ;
İstediğini türde peynir ve yeşillikler ( nane, taze soğan, dereotu, maydanoz) ve  kırmızı biber isteğe göre

Yapılışı:
Ilık sütün içine mayayı ekleyip karıştırdım ve tüm ıslak malzemeleri ekledim. Sonra unu ekleyerek yoğuruyorum.  Mayalanması için yaklaşık 1 saat bekliyorum. Sonra hamurdan bezeler yapıp merdane ile oval şekilde yaklaşık 20 cm civarında açıyorum. Orta kısmına uzunlamasına peynirli harç  koyuyorum. Yanlarını bir cm ara ile aşağıya kadar kesiyorum. sonra en baştan başlanarak kestiğim parçaları birbirinin üzerine gelecek şekilde orta harcı kapatıyorum. ( umarım anlatabilmişimdir )
Sonra tepside de mayalanması için bir süre bekliyor ve ısınmış fırında 200 derecede üzerine yumurta sarısı sürerek pişiriyorum.
Afiyet olsun...

1 yorum:

BlogOkulu Gadgets