5 Mart 2015 Perşembe

Farklı bir kurabiye şekli


Evde epeydir duran elmalar artık yüzüne bakılmayınca kurabiyeye dönüşür bizim evde...
Paylaşımlarda epeydir gördüğüm ve imrenerek baktığım, limon sıkacağının iç kısmının kalıp olarak kullanılması fikrini uygulamak için bulunmaz bir fırsat diye düşündüm. Hemen işe koyuldum.
Kurabiye hamuru için ;
2 çorba kaşığı ( çok dolu dolu ) tereyağ
3/4 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı ( büyük boy) pudra şekeri
2 çorba kaşığı buğday nişastası
bir fiske tuz
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Hepsini karıştırarak bir hamur yapıyorum. Hamur oldukça yağlı ve kulak memesi yumuşaklığında.
İçi için istediğiniz harcı kullanabilirsiniz. Ben elmaları rendeledikten sonra iki kaşık şeker ile pişirdim ve içine üzüm attım. Ceviz de koyabilirsiniz ama ben bu sefer koymadım ama tarçın ekledim.
Sonra limon sıkacağının iç kısmına streç film  koyup hamurdan aldığımız parçaları buraya yerleştiriyor, içine iç harcını doldurup ağzını kapatıyorum. Sonra etrafındaki streç film ile kalıptan çıkartıp tepsiye ... 175 derece sıcak fırında üzeri ve altı pembeleşene kadar pişiriyorum.
Sonrası kısa sürede tükendi.... Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets