17 Haziran 2013 Pazartesi

Sumak ekşili yaprak sarması


Sevgili arkadaşım Yasemin'in özel yemeği bu. Ben de yapılışını ilk defa gördüm zira doğu kültürü izleri taşıyor. 
İlk defa da yedim. Yapılışına yardım ettim ve sonuç mükemmel ötesiydi. Hakikaten özel yemekmiş. 
Denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Özellikle taze yaprak ile yapılırsa aman Allah'ım... Yemeye doyamıyor insan. 

Malzemeler: 
1 kg  taze yaprak ( eğer fazla gelir ise buzluğa kaldırabilirsiniz) 
2 bardak pirinç 
1/ 2 çay bardağı bulgur
1 baş sarımsak 
2 baş soğan 
5 adet sivri biber 
1 dolu çorba kaşığı biber salçası 
Tuz 
Karabiber
Kırmızı biber
1 demet maydanoz 
1 çay bardağı zeytinyağı 
Yapılışı: 
Sumak tanesi ( su içinde bekletilmiş olan tanelerin sadece bir bardak suyu kullanılacaktır) 
200 gr süt kaymağı ( inek sütünü pişirdiğimizde üzerinde oluşan kaymağı soğuduğunda sütün üzerinden alıp donduruyoruz ihtiyaca göre kullanıyoruz. Eğer bu tür bir kaymağınız yoksa hazır kaymaktan 2 çorba kaşığı kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. )  
400 gr  dana kuzu karışık kıyma
1 kg kuzu kemiği
Yapılışı:
Soğan, biber ve sarımsağı küçük küp olarak, maydanozu da ince ince  doğruyoruz. Sonra üzerine diğer malzemeleri koyup karıştırıyoruz.
Yaprakları derin bir tencere içine konulan sıcak su içinde rengi dönene kadar bekletip çıkartıyoruz. Sonra harçtan alıp oldukça ince olacak şekilde sarıyoruz.
Tencerenin dibine kemikleri koyduktan sonra kemiklerin üzerine sarılmamış yapraklardan bir tabanlık yapıyor ve sardığımız dolmaları  tencereye yerleştiriyoruz. Aralarında da yaprakların saplarını koyuyoruz. Sumak suyunu ve normal suyu döküp biraz da zeytinyağı koyarak dolmaların üzerine tabak kapatarak pişirmeye alıyoruz.
İster sıcak ister de ılık halde servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets