17 Haziran 2013 Pazartesi

Bahçe çalışmaları tam gaz....

Bundan 6-7 ay önce, çok sevdiğimiz dostumuz ağabeyimiz, bir dönüm bahçe aldı ve düzenlemeye girişti. Bulunduğu yer çok güzel ancak bir o kadar da bakımsızdı. Her karışı her noktasını planladıktan sonra hummalı bir çalışma başladı ve biz de elimizden geldiğince sıfır bilgi ve tecrübeyle hafta sonları bahçedeki çalışmalarda aktif rol oynadık. 
Toprakla oynamak iyi geldi hepimize. Kah yorulduk, kah tutulduk ama hep eğlendik. Severek yaptığımız için olsa gerek her işe muzurluklar katıldı. Çocuklar dahil olduğu için eğlence ikiye katladı ve tabii her çalışmanın ödülü mangal keyfiydi... 
Daha ortada bir şey yokken ve kazıp dururken insan tasavvur edemiyor. Şimdi geriye bakıyorum da bahçede toprakla uğraşmanın, yardımın dışında çok da güzel şeyler öğretti burası bana. 
Önce  tavukların yaşamını öğrendim. Şehir hayatında büyüyen, tavuğu da  sadece marketlerin raflarında ve sofrada gören biri olarak yaşamlarının bu kadar yakınına girerek tanıklık etmenin  ve  yumurtlayan bir tavuğun altından aldığımız sıcak yumurtayı ilk defa elime aldığımda yaşadığım mutluluğun  tarifi imkansız. 
Toprağı kazmanın o kadar kolay olmadığını, çapalamanın zorluklarını ve tekniklerini öğrendim.
Ağaç ve  sebze fidelerini ekmeyi öğrendim. Öyle ki yeri geldiğinde aldığım fideleri satan çiftçiye bilgimi sattığım da oldu o derece yani... 
Sonra bahçe büyüyüp güzelleştikçe keyif de arttı. 
En son iki hafta önce gittiğimizde yemyeşil çimlerin  üzerine tamamen bahçe mahsulleri ile bir kahvaltı yaptık ki muhteşemdi. 
Geçen hafta da bahçedeki ağaçları boyama etkinliğimiz vardı. Bu kadar zor olabileceğini hiç düşünmezdim. 
Her zaman uzmanlıklara saygı duymuşumdur yaşamımda. Herkesin uzman olduğu konuda da çalışmasından yanayım. Profesyonelin yaptığı iş kolay gelir ya işte bu yanılgıyla  bakmışım bu kadar zamandır tarım işine. Dedim ya çok şey öğrendim diye, en önemlisi de dikimin, bakımı  ve toplanması aşamalarını yaşadıktan sonra  her pazara gidişimde üreticiden aldığım her ürün için asla pazarlık yapmayacağımı öğrendim.   
Bir kere değil çok kere de teşekkür etmeli bence.. Rahat rahat oturan bizlere en taze en güzel yiyecekleri ulaştırdıkları için. Ne söylense az bile, samimi söylüyorum. 
Bize bu imkanı sağlayan ağabeyimize çok teşekkürler önce, sonra da  tüm çiftçilere ... 
İşte bahçeden manzaralar... 
Domatesler büyüyor...

Patlıcanlar olmuş gibi...

Bahçeye giren küçük yaramaz... Bir de kardeşi var o daha da yaramaz...
Biberler...


Maydanoz bölümü...
Reyhan ve fesleğenler...



Tavuklaaar...
Topladığımız biberler.
Sakatalıklar...

Fasulyeler de oldu...


Yeni çıktı...
Minik civcivler...

Bu da karpuz...





Topladığımız fasulyeler...
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets