10 Haziran 2013 Pazartesi

İç baklalı enginar

Malzemeler:
Yarım kg iç bakla
6 adet enginar
1 büyük soğan
Tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı şeker
Yapılışı:
Zeytinyağında yemeklik doğradığım soğanı kısa bir süre soteliyorum. İçine ayıklanmış enginar çanaklarını koyup tuz  ekleyerek, enginarların üzerine kadar çıkacak su ile pişirmeye başlıyorum. İç baklaların dış kısımlarını çıkartıp hazırlıyorum. Yarı yarıya pişme işlemi  olduğunda iç baklaları içine ekleyip gerekiyorsa bir bardak daha su ekleyerek şekeri de koyuyor ve  suyunu çekinceye kadar pişiriyorum. Bu aşamada  suyunu çekip yanma ihtimaline karşı sık kontrol edilmesini tavsiye ediyorum.
Pişen enginarları tabağa alıp içlerine iç baklaları paylaştırıyorum ve istenirse dereotu ile servis yapıyorum.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets