12 Haziran 2013 Çarşamba

Dulce de Leche / Süt karameli


Süt karameli deniyor buna. Tadını tariflemeye çalıştığımda ilk şunu anımsıyorum. Şeker bayramlarında çocukluğumuzdan beri  sütlü kahverengi şekerler vardır ya ağzınızda hem süt , hem de karamel tadı oluşur işte tam da bu... 
Tarifi  buradan aldığım için teşekkürlerimi sunuyorum. 
1 lt inek sütü ile yaptım yaklaşık bir bardak çıkıyor. 
1 lt inek sütüne 1 bardak şeker koyup kaynatmaya başlıyorum. Kaynadıktan sonra içine 1 tatlı kaşığı karbonat koyup tel çırpıcı ile hızlıca çırpıyorum çünkü kaynayan süte karbonatı koyunca kabarmaya başlıyor. Hızlı çırpınca da sönüyor. Bu aşamadan sonra ocağın altını kısarak ve her 5-10 dakikada bir de karıştırarak yaklaşık 1,5 -2 saat pişiriyorum. Sürenin sonunda şekerli süt renk değiştirmeye başlıyor. koyulaşmaya başlayıp rengi de değiştiğinde ( ki bu 2.5 saati bulabiliyor) ocaktan alıp yaklaşık 2 dakika daha çırpıyor ve soğutuyorum. Tatlılarınızda, pastalarınızda veya kahvaltı sofranızda vazgeçemeyeceğiniz mükemmel bir tada ulaşacaksınız. 
Ağzınızın tadı şeker tadında olsun, afiyetle... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets