27 Mayıs 2013 Pazartesi

Patates oturtma

 Sofrada patates oturtmasını görünce  "heyoo" diye sevinen bir benim kocam var sanırım.
Aslında çok sevilmesine karşın fazla yapılmaz bizde kilo kontrolü sebebiyle.
Belki de bu yüzden özleniyor.
Malzemeler :
1 kg patates
Yarım kg kıyma
1 büyük baş soğan
1 domates
1 çorba kaşığı biber salçası
1 sivri biber
zeytinyağı
Tuz, karabiber, kimyon
Yapılışı:
Patatesleri soyup bir parmak kalınlığında halka şeklinde kesiyorum ve kısa bir süre kızartıyorum. Kızarttığım patatesleri tencereye yerleştiriyorum.
Ayrı bir tencerede zeytin yağında soğanı kavurup üzerine kıymayı koyuyor ve kavurmaya devam ediyorum. Kavrulan kıymaya domates, salça, sivri biber ve baharatları ekleyerek pişiriyorum. Pişen kıymalı harcı patateslerin üzerine yayıyorum ve iki su bardağı su koyarak bir süre birbiriyle özleşmesi için pişiriyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets