27 Mayıs 2013 Pazartesi

Zeytinyağlı girit kabağı dolması

Girit kabakları ile peynirli bir tarifi de hazırladım ama biraz aralıklı yayınlayacağım.
Malzemeler:
1 kg girit kabağı
iç malzemesi için:
3 orta boy soğan
1 su bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı ( tepeleme) yenibahar
1 çorba kaşığı kuru nane
1 tutam dereotu
1 çay kaşığı tarçın
Tuz
2 çorba kaşığı şeker
1 paket dolmalık fıstık
1 avuç kuş üzümü
1,5  çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı:
Kabakların  kapaklarını düzgünce kesip sonrasında kullanmak üzere kenara alıyorum. oyma aparatı ile ortalarını çıkartıp  doldurulmak üzere hazırlıyorum.
Sonra iç malzemesinin hazırlığına başlıyorum. Önce soğanları zeytin yağında dolmalık fıstık ile birlikte pişiriyorum.Sonra içine baharatları, şekeri ekliyor ve pirinci ilave ediyorum. En son kuş üzümünü de ekleyip bir bardak suda diri kalacak şekilde kısa bir süre pişirip suyunu çekmesi için ocaktan alıyor ve soğumaya bırakıyorum.
Soğuyan iç harcı kabakların içine dolduruyorum. (Yaklaşık bir parmak boşluk bırakarak doldurulmalıdır, pirinçler piştiğinde dışarı taşmasın diye )
Doldurulmuş kabakların daha önce kestiğim kapaklarını da üzerine oturtup tencerenin yarısına kadar su koyarak kısık ateşte pişmeye alıyorum.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets