27 Mayıs 2013 Pazartesi

Portakal kabuğu şekerlemesi

Bu tarifi tüm pasta, kek veya portakal ile yapacağınız her türlü tatlıda kullanabilirsiniz. Yapımı biraz zahmetli gibi gözükse de uzun süre  dayanıyor olması bu zahmeti kabul edilebilir kılıyor. Ben sıktığım portakalların kabuklarını da bu şekilde değerlendirmiş oldum. Asıl tarifi buradan aldım ve teşekkürlerimi iletmeden  edemeyeceğim. 
Portakalların kabuklarını beyaz yerlerini almadan çok ince bir şekilde kesiyorum. Bu iş için ben domates soyucu aparatını kullandım. Çok da başarılı oldu. İncecik bir dış kabuk elde ettim. Çıkarttığım kabukları suya koydum ve yaklaşık 2 gün boyunca aklıma geldikçe suyunu değiştirdim. Sonra bir tencereye alıp kaynattım. Kaynamaya başladığında suyunu tekrar değiştirdim ve bu işlemi de 3 kere tekrarladım. İyice acısı çıkan ve haşlanan kabukları robotta parçalara ayırıyorum ve  bir kavanoza, önce püreden bir miktar koyuyor üzerine şeker döküyorum. Sonra tekrar püre ve tekrar şeker ile katmanlar yaparak kavanozu kapatıyorum. Bu haliyle dolapta 3 gün kalıyor ve sonra kullanıma hazır. Uzun süre dolabınızda bekletebilirsiniz. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets