30 Haziran 2013 Pazar

Bamya


Malzemeler:
1 kg  bamya
1 soğan
2 domates
200 gr kıyma
1 limon
Tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:
Bamyaları ayıkladıktan sonra limon ve sirkeli suda yıkıyorum. Soğanı zeytinyağında soteliyorum ve kıyma ile bir süre pişiriyorum. Küp doğranmış domatesleri ekliyor ve domatesler  suyunu çekinceye kadar pişiriyorum. Bir limonun suyunu  ve bir litre kadar kaynar suyu da koyup, limon ve sirkeli suda beklettiğim bamyaları  süzerek yemeğin içine alıyorum. Bamyalar iyice pişene kadar suyunu takip ederek pişiriyorum. Yapışık olmasın diye çok karıştırmıyorum.
Bamya herkes tarafından çok sevilen bir myemek olmamakla birlikte bizim gibi meraklıları için  çıkar çıkmaz alınan ve bütün bir yaz boyunca da zevkle yenen bir yemektir. Sevenlere afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets