1 Mayıs 2013 Çarşamba

Tavuklu beşamelli karnıyanık


Malzemeler:
6 adet patlıcan
2 tavuk  pirzola ( kemiklerinden ayrılmış ve küçük doğranmış)
1 çorba kaşığı sıvı yağ
Üzerini süslemek için domates
Tuz , karabiber
1 adet soğan

Beşamel sos için:
 1 su bardağı süt
2 kaşık un
1 çorba kaşığı yağ
Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyup acısı çıkması için tuzlu suda bekletiyorum. Kızgın yağda kızartıp fırın pişirme kabına alıyor ve ortalarını  içine hazırladığım malzemeleri koymak için açıyorum.
İçi için soğanı yemeklik doğrayıp zeytin yağında soteliyor sonra içine tavukları ekleyip pişiriyorum. Tavuklar pişince tuz ve karabiberini ekleyerek kapatıyorum.  Ayrı bir tencerede de tereyağına unu ekleyip kavuruyor  ve sonrasında sütü ekleyerek beşamel sosunu da hazırlıyorum. Pişen tavukları beşamel sosun içine atıp karıştırıyor ve ortası açılmış olan patlıcanların içine kaşıkla yerleştiriyorum. Üzerini süsledikten sonra bir  veya iki su bardağı su  ekleyip 200 derecelik fırında pişiriyorum.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets