1 Mayıs 2013 Çarşamba

Rakılı levrek fileto


Balık denince arkadaşı Rakı gelir akla... 
Çok da güzel olur bu arkadaşlık.. 
Büyük bir levrek alınca da bir kısmını bu arkadaşlığı daha da yakınlaştırarak pekiştirmek istedim ve bir yerlerde tarif okurken kafamda kalan pişme suyuna rakı eklemeyi denedim. İlk defa denedim ve alışkın olmadığımız bir tadın çıkmasından da endişe etmedim değil. 
Ancak sonucu görünce derhal paylaşmak istiyorum. Gerçekten muhteşem bir tat oldu. 
Yıllar önce daha evli bile değilken sevgili eşimin halacığının beni tanımak için evine davetinde, içinde bol tarhun otu olan bir levrek buğlamayı bayılarak yemiştik. Keşke sonraki yıllarda hep de konusu açılmışken tam tarifi alsaymışım. Bu tarifi de en kısa sürede paylaşacağım. Uzun uğraşlardan sonra tarhun otunu buldum çünkü... 
Nasıl mı yaptım? 
Bir kişi için bir levrek filetoyu önce tuz , karabiber ve çok az zeytinyağı ile ovuyorum. Sonra yağlı kağıt serilmiş bir fırın kabına alıyorum. Üzerine birkaç halka kırmızı soğan, bir dilim domates, kabukları soyulmuş bir dilim limon, birkaç adet mantarı dilimleyerek koyuyorum. Buraya kadar normal şekilde pişirebilirsiniz. Rakıyı ekleme kısmında bir bardak suya 1 çorba kaşığı  ekleme yaptım ve balığın üzerine gezdirdim. Fırında yaklaşık 15 dakikada dayanılmaz kokular ile pişti. 
İster yanında ister içinde şu bir gerçek ki iyi arkadaş bunlar... 
Afiyetler olsun... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets