23 Mayıs 2013 Perşembe

Portakal şekerlemesi

Her zaman bayıldım bu şekerlemelere. Hatta İstanbul'da sanıyorum ki Şişli'de bir dükkan vardı. Ufacık bir yer. Her geçişte özellikle  incir şekerlemelerinden almak isterdim.
Acayip severim yani...
Sonuçta bir sürü portakalın tüketilmesi ile ilgili arayışta iken bu şekerlemelerden yapmak fikrini buradan aldım. Öncelikle güzel tarif için teşekkür ediyorum.
Sonra da hemen tarife geçiyorum.
Malzemeler :
Orjinal tarifte 6 portakal verilmesine karşın ben  8 portakaldan yaptım.
 3.5 su bardağı şeker
1 su bardağı portakal suyu
1.5 su bardağı su
Yarım limon suyu ( ben kullanmadım )
Yapılışı:
Portakalların kabuklarını dilimler halinde soyduktan sonra  bir cm eninde şeritler kestim. Bunları 2 dün üzerien bir ağırlık koyarak ve her aklıma geldiğinde suyunu değiştirerek 2 gün beklettim. ( orjinal tarifte 8 saat yeterli denmiş ama ben 2 gün beklettim)
Sonraki aşama portakal kabuklarının tencerede 5 dakika kaynatılması ve her bir kaynamadan sonra suyunun değiştirilerek bu işlemin üç kez tekrarlanması.
Bu aşamada da başarıyla atlatıldıktan sonra  suyu, portakal suyunu ve  şekeri bir tencerede karıştırdıktan ve pişmeye aldıktan sonra kabukları bu suyun içinde suyunu çekene kadar pişirmek.
Suyunu çektikten sonra yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye aralıklı olarak diziyorum ve soğutuyorum. Aslında bu aşamadan sonra 100 derecelik fırında 20 dakika kurutulması gerekliymiş ama ben bu işlemi atladım çünkü hava bayağı sıcak olunca benim portakal kabukları istenilen düzeyde oldu.
Kapalı bir kapta buzdolabında saklanması tavsiye edildiğinden ben de öyle yaptım . Artık süslemeler için portakal şekerlemem var. Tabii gide gele yemekten keklere pastalara kalırsa ....
Biraz meşakkatli ama sonuç çok başarılı. Tekrar tarif için teşekkür ederek sevgiyle kalın diyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets