23 Mayıs 2013 Perşembe

Bolones sos

Bizim evin hallerinde bir numarada gelir bu sos.
Hele ki makarna canavarı  bir koca ve oğul ile birlikte olunca  orjinalden biraz sapma ile kendi kimliğimizde bir sosa dönüştürdük bolones sosu..
Sevgili kocam Bologna seyahatinden dönüşünde bu sos ile servis edilen makarnanın spagetti değil de tagliatelle olduğunu  söylediğinden beri ben de bu sosu daha bir özenerek yapıyorum diyebilirim.   Aslında her zaman tagliatelle ile değil bulduğum her makarnayla da servis edebiliyorum. Yani her türlü gider bu sos.
Ayrıca bu  sosu hazırlayıp buzluğa koyabilir ve istediğinizde kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
Yarım kg kıyma
1 büyük soğan
2 çorba kaşığı zeytin yağı
1  büyük boy havuç
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
muskat rendesi
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı ketçap
1 diş sarımsak
bir tutam kekik
1 su bardağı sıcak su
Yapılışı:
kıymayı zeytin yağında  içine soğanları ekleyerek kavuruyorum. Bir diş sarımsağı da ekliyorum. Havuç rendesini ve salçaları da ekleyip pişiriyorum. Bir su bardağı sıcak suyu da ekleyip baharatlarını kmoyuyorum ve suyunu çekince kapatıyorum.
Bu haliyle bile içine ekmek düşürülerek(!) yenebilir...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets