21 Mayıs 2013 Salı

İrmik Helvası

Aslında  geçen hafta Kandil diye yapmıştım ama yayınlamayı unutmuşum. 
Bire de bunu yaparken başıma neler gelmedi. ( Yemeklik tereyağı koymuşum yanlışlıkla ama Allah'tan fark edilmedi. )
İşte tarif geliyor...
Malzemeler: 
2 su bardağı irmik 
200 gr tereyağ 
1 su bardağı su 
1 su bardağı süt 
1 su bardağı şeker 
Tarçın 
Yapılışı: 
Tereyağını eritip içine irmiği koyuyorum ve kavuruyorum. Önemli olan iyi kavurmak ( yakmadan ). Ayrı bir yerde su, süt ve şekeri karıştırıp soğuk olarak hazır bulunduruyorum. Kavrulmuş ve rengi değişmiş olan irmiğin üzerine sütlü karışımı döküp karıştırıyorum.  Suyunu çekip göz göz olduğunda altını kapatıp helvanın üzerine bir avuç toz şeker serpiyor ve kapağını demlenmesi için kapatıyorum. 
İstenirse üzerine tarçın serpilebilir. 
Sunum için farklı öneriler  verebilirim. Silikon kek kalıplarını şekil vermekte kullanabileceğiniz gibi bir kaseyi kullanıp kasenin ortasına da maraş dondurmasından bir top koyarak farklı bir karışım elde edebilirsiniz. ) 
Afiyet olsun... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets