2 Mayıs 2013 Perşembe

Elmalı kurabiye


Evde kalan elmaları değerlendirmek için  yaptım alelacele.
Farklı formlarda hazırladım.
Birkaç gün de kurabiye kavanozunda durabildiği için tercih  ettim.
Malzemeler:
4 adet elma rendesi
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
125 gr tereyağ
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı nişasta
3 bardak un
1/2 paket  kabartma tozu
Üzeri için pudra şekeri
Yapılışı.
Tüm hamur malzemesini karıştırarak yumuşak bir hamur elde ediyorum. Un yeterli gelmez ise yumuşak ve ele yapışmayacak bir hamur oluşturacak şekilde ekleyebilirsiniz.
Ayrı bir yerde rende elmaları bir su bardağı şeker ile pişirip içine ceviz ve tarçını ekleyerek soğutuyorum.
Kurabiye formları için klasik iki çeşidin yanı sıra daha önceki yayınlarımda bahsettiğim aparat ile kapak olarak hazırladığım modeli kullandım.
Hamuru ince bir şekilde unlanmış  düz bir zeminde açtıktan sonra bir su bardağını kalıp olarak kullanarak yuvarlaklar çıkarttım. Bir tane yuvarlığı zemin olarak kullanıp içine elmalı harçtan koyuyor sonra da diğer yuvarlağı tam ortasında bir artı işareti olacak şekilde kesip harcın üzerine oturtuyorum. kenarlarının yapışması için de hafifçe bastırıyorum. Bu bir model.
Diğer bir model ise üçgen kestiğim hamurların içine harç koyup uç kısma doğru sarmak oldu.
180 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişiriyorum. Sonra üzerine pudra şekeri serpmek kalıyor...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets