4 Nisan 2013 Perşembe

Tava böreği


Bu  tava böreği  aslında çok zahmetli gibi gözükse de hamur açmayı seri yapabilen kişiler için gerçekten 10 dakikada hazırlanabiliyor. Bir yemek programında gördüğüm bu böreği ben içini  kendime göre düzenleyerek ve ev halkının sevdiklerini göz önünde bulundurarak hazırladım. İster patatesli kıymalı, ister sebzeli, ister ıspanaklı - peynirli yapılabilir.
Un, su ve yumurta ile aynı mantı hamuru hazırlar gibi bir hamur hazırlıyorum. Yaklaşık 1,5 su bardağı kadar un yeterli olacaktır. (Su çok az kontrollü konulmalıdır)
Sonra yaklaşık 8 adet oldukça ince ve tava büyüklüğünde hamur açıyorum.


Hamurun bir tanesini tereyağ ile yağladığım tepsiye alıp pişiriyorum. 
Sonra hazırlamış olduğum iç malzemesini alt tarafı pişen hamurun üzerine serpiyorum. 
 İç malzemesinin üzerine bir kat hamur serip  pişen tarafı üste gelecek şekilde bir kapak yardımı ile çeviriyorum.  
Bu durumda pişen taraf üste geliyor. Bu tarafı yağlıyor ve tekrar iç malzemesi koyuyorum. Alt tarafın pişmesini de kontrol ederek iç harcın üzerine bir kat daha hamur kapatıyor ve tekrar pişen tarafı üste alacak şekilde pişiriyorum. Bütün katlar bitene kadar bu şekilde devam ediyorum. 
Çevrile çevrile pişen, katları çıtır çıtır olan bir börek bu. Afiyetler olsun... 



Bu haliyle Kayseri'de yediğim "Yağlama"yı andırdı... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets