4 Nisan 2013 Perşembe

Lazanya


Malzemeler: 
1 paket lazanya 
Başemel sos için : 
3  su bardağı süt 
3 kaşık un ( tepeleme) 
Tuz 
İç malzemesi; 
300 gr kıyma 
1 soğan 
1 havuç 
2 domates 
1 çay bardağı bezelye haşlanmış 
1 tatlı kaşığı biber salçası 
Karabiber, tuz, kimyon 
Zeytinyağı
Yapılışı: 
Önce başemel sosu hazırlıyorum. Bu sos koyu kıvamda olmamalıdır. Çünkü  lazanyalar  pişirilmeden kullanılıyor. 
Sonrasında iç harcını hazırlıyorum. Soğanı zeytinyağı ile kavurduktan sonra kıymalı ekliyorum ve kıymayı da pişiriyorum. İçine havuç rendesi de koyuyor ve bu aşamadan sonra  küp doğranmış domatesleri de ekliyorum. Domateslerin de suyu çekilene kadar pişirmeye devam ediyorum. En son bezelyeleri ekliyorum ve iç malzemesi baharatları da eklenerek tamamlanıyor. 
Sonra yağlanmış fırın kabına önce bir miktar başemel sos koyup lazanyaları fırın kabına diziyorum. Üzerine tekrar başemel sos koyup tekrar bir kat daha lazanya koyuyorum. Katları başemel sos ve iç malzemesi ile koyup oluşturuyorum. En üst kısma kaşar rendesi koyuyorum. 
200 derece fırında pişiriyorum. 
Afiyet olsun... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets