9 Nisan 2013 Salı

Şevket-i Bostan

Malzemeler:
Yarım kg Şevketi bostan
250 gr kuzu eti
1 soğan
tuz
zeytinyağı
1 diş sarımsak
Terbiyesi için
1 yumurta sarısı 1 limonun suyu
Yapılışı:
Her zamanki gibi düdüklü tencere  ile pişiriyorum. Hem lezzetini çok yoğun alıyorum , hem de çok pratik. Zeytinyağını ısıtıp içine bir sarımsak atıyorum. Sonra hemen etler eklenip kavrulmasını sağlıyorum. Etler suyunu çekip kavrulunca soğanları ekliyor ve bir süre de soğanlarla kavuruyorum. İyice yıkadığım otları tencereye alıp kısa bir süre tencerede pişiriyorum. Bir bardak sıcak su koyup tencerenin ağzını kapatıyor ve pimi çıktıktan sonra yaklaşık 20 dakika pişiriyorum. Sürenin sonunda kapağı açıp bir kase içinde hazırlamış olduğum yumurta sarısı ve limonu da alıştırarak ekliyor ve çok kısa bi,r süre daha pişirip ( birkaç dakika ) servise alıyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets