9 Nisan 2013 Salı

Kısır

Hafta sonu  bahçe çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Ama bu hafta biraz tembellik ettik. Daha çok keyfe keder çalıştık yani... Tabii yemekler de buna göre oldu. Kısır yapalım kararını alınca işte ortaya bizim kedi gibi baktığımız ( malum diyet !) yukardaki resim çıktı..

Malzemeler:
Yarım paketten biraz fazla ince bulgur.( 8 kişi için )
2 orta boy soğan
1 bağ taze soğan
3 domates
1 demet maydanoz
kıvırcık salata ince doğranmış
2 yemek  kaşık tatlı biber salçası
2  yemek kaşık acı biber salçası
2 yemek kaşık domates salçası
1 yemek  kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tuz
1 su bardağı zeytinyağı
2 limon suyu
nar ekşisi ( isteğe bağlı )
Yapılışı :
Bulgurları kaynar su ile sadece ıslatıyorum. Tencerenin ağzını kapatarak bulgurun şişmesini bekliyorum. Bu arada bir tavada yağ, küp doğranmış soğanları kavuruyorum. Soğanlar kavrulduktan sonra salçaları ekliyor ve bir süre de salçayı pişiriyorum. Tüm baharatları ekleyip Şişen bulgurun içine ekliyor ve karıştırıyorum. İyice karışan karışıma ince doğranmış yeşillikleri ekleyip limon ve nar ekşisini de  ekliyorum.  Vee servise hazırız...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets