27 Nisan 2013 Cumartesi

İç baklalı pilav

Tam mevsimindeyiz iç baklanın. Har türlüsünü yapasım var...
Bu sefer pilava karıştırdığım tarifi veriyorum. Devamı da gelecek. ( geçenlerde turp otu ile yapmışlardı bir restaurantta, ben de bayıldım ama turp otu bulamıyorum... )
Malzemeler:
2 su bardağı baldo pirinç
2 çorba kaşığı tereyağ
3 bardak tavuk suyu
1 su bardağı haşlanmış ve kabukları ayıklanmış iç bakla
1 avuç doğranmış dereotu.
Tuz , karabiber
Yapılışı :
Tereyağını eritiyor ve yıkanıp süzülmüş pirinçleri kısa bir süre kavurmak için tencereye koyuyorum. Tuzunu ve tavuk suyunu koyup tencerenin kapağı kapalı ve kısık ateşte suyunu yarım çekene kadar pişirmeye başlıyorum. Sonra içine haşlanmış ve ayıklanmış baklaları koyuyorum. Suyunu tamamen çekince altını kapatıyor ve dereotunu koyup bir kez karıştırıp dinlenmeye alıyorum.
Servise hazır. Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Thank you for your interest. Hope to see you as a member to my blog. It was nice seeing you as a Galatasaray fan. I also liked your blog.

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets