24 Nisan 2013 Çarşamba

Haşhaşlı revani

Sevgili Nur'cuğum yaptığında ilk defa yemiştim ve denemek için de sabırsızlanıyordum açıkçası. Tarif Nur'un değil, Oktay Usta'nın. Un koymadan yapılması ve galeta unu kullanılması bir fark yaratmış olduğundan tercih ettim. Sanki daha gevrek olacakmış gibi geldi. Nitekim öyle de oldu...


Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı mavi haşhaş
2 su bardağı galeta unu
2 su bardağı irmik
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı süt
Şerbeti için :
2 su bardağı şeker
5 su bardağı su
Limon suyu birkaç damla
Kreması için:
1 lt süt
1 paket krem şanti
1 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı ( dolu dolu ) nişasta
 1 çay kaşığı vanilya özütü

Yapılışı:
Önce şerbeti hazırlıyorum ve soğutuyorum. Her zamanki tatlı yapımında olduğu gibi biri sıcak biri soğuk olacak çünkü...
Yumurta ve şekeri  yaklaşık 5 dakika çırpıyorum. Krema kıvamına giren karışıma sırasıyla yağ ve sütü ekliyor  ve kısa bir süre karıştırıyorum. Sonra diğer malzemeleri de ekleyip oldukça koyu kıvamlı bir kek hamuru oluşturuyorum.
Yağlanmış kare borcama karışımı yayıyorum ve üzerini de düzleştirip her yerin eşit düzeyde malzmeli olmasını sağlıyorum.
Fırında 180 derece ısıda üzeri pembeleşene ve çatal sokulduğunda yapışmayacak kıvama kadar pişiriyorum.
Bu süreçte kremasını hazırlıyorum.  lt sütün 1 bardağını krem şantiyi hazırlamak için ayırıyor ve kalanını bir tencereye koyarak üzerine şeker, nişasta ve vanilya özütünü ekleyip devamlı karıştırarak bir muhallebi yapıyorum.
1 bardak sütle ise 1 paket krem şantiyi mikser ile çırpıp bir süre buzdolabında beklettikten sonra soğumuş olan muhallebinin içine katıp karıştırıyorum. Fırından çıkarttığım pişen kekin üzerine soğumuş olan şerbeti de döküyor ve soğumaya bırakıyorum. İki karışım da soğuduğunda kekin üzerine krema dökülüp bir süre daha soğutup dinlendiriyor ve sonra servis yapıyorum.
Mavi haşhaşın ağızda bıraktığı çıtırlık ve aslında şerbetli, ama sütlü de bir tatlı yiyormuş hissi ile herkese kocaman bir afiyet olsun diyerek tarifi sonlandırıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets