20 Mart 2013 Çarşamba

Taze fasulye



Malzemeler:
1 kg taze fasulye
100 gr kıyma
1 soğan
2 domates rendesi
tuz
bir tutam şeker
zeytinyağı
Yapılışı:
Fasulyelerin kılçıklarını mutlaka temizlerim. Taze bile olsa. Bir tane bile kenarından kılçık çıkarsa tüm yemek zevki bozulur çünkü. Yaz sebzelerinin içinde belki de en sevilenindendir taze fasulye de. Bizim evde de çok yapılır hem zeytinyağlısı hem de bu hali.
Kenarları dikkatlice çıkartılan fasulyeleri uygun boyutlarda  kesip küçülttükten sonra yıkıyorum ve sularının iyice süzülmesini sağlıyorum.
Az bir zeytinyağında 1 küp doğranmış soğanı kavurup içine kıymayı ekliyor ve kavurmaya devam ediyorum. Kavrulan kıyma ve soğana domates rendesini de ekleyip domatesi de bir süre pişirdikten sonra fasulyeleri koyuyor ve yaklaşık on dakika bu şekilde kavuruyorum. Bu aşamada karıştırmak gerekli fasulyelerin ısı ile biraz rengi değişmeli. Sonra düdüklü ile pişirecek isem tuzunu ve şekerini koyup yaklaşık çok az su ile, eğer normal tencerede pişirecek isem de üzerine çıkacak kadar su ile pişiriyorum. Tercihim her zaman düdüklü tencereden yana...
Dumanı üzerindeyken servise sunuyorum. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets