19 Mart 2013 Salı

Tavuk çorbası

Malzemeler :
1 but, 1 göğüs tavuk
5 kaşık un
1 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
1 limon
 Yapılışı :
Tavukları su ve tuz ile  haşlıyorum. Un ve sütü pütürsüz olacak şekilde bir tencerede karıştırıyorum. Sonra ocak altını açıyor ve haşlamış olduğum tavuğun suyunu azar azar ilave ediyor ve aynı zamanda topaklanmaması ve dibi tutmaması için karıştırıyorum. Çorba un ile koyulaştığında bir  kase içinde limon , yumurta sarısı ile yaptığım terbiyeyi pişen çorbadan bir kepçe alarak ısı dengelemesi yapıp çorbaya ekliyorum. Bağlama işleminden sonra pişen tavukları da didikleyip çorbanın içine ekliyorum. Ekstra yağ koymuyorum. İstenirse üzerine tereyağ ve kırmızı biber kızdırıp dökebilirsiniz.
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. bak bunuda yapıldığı an denedim süpper bi çorba bugün bende yapıyorum bakalım , seninki kadar güsel olcakmı ?

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets