19 Mart 2013 Salı

Hurma topu

Belki bu veya benzeri bir tatlının bir adı vardır ama ben çok bilmiyorum. Bunu bir yemek programını yarı kulak dinlerken duymuştum.  Aklımda kalanlarla ( eksiği de vardır belki)  iki arada bir derede deneyim dedim. Çikolataya benzer değişik bir tatlı oldu. İlk tadan Yeşim'cim oldu ve tam not aldım. Belki içine zamanla başka şeyler de koyabilirim. ( ya da zaten koyuluyordur)
Yaklaşık 2 su bardağı hurmayı yıkadıktan sonra çekirdeklerini çıkardım ve robota attım. İçine bir su bardağı  çekirdeksiz kuru üzüm koydum. 1 su bardağı ceviz ekledim ve 1 tatlı kaşığı ( tepeleme) kakao da koydum. Sonra hepsini robotta karıştırdım. Robotta zor döndüğü için biraz süt koydum. Bu tamamen göz kararı ( yani 2  çorba kaşığı gibi). Eğer robotta sorunsuz dönüyor ise koymanıza da gerek olmayabilir. Bu karışımı biraz dolapta dinlendiriyorum ve sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimde yuvarlıyorum ve hindistan cevizine bulayarak servis tabağına alıyorum.
Gün içinde ara öğün olarak veya tatlı ihtiyacınız gidermek istediğinizde bir kurtarıcı olarak başvurabilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Ellerinnee sağlık vallahi süperdi.Sırf bunu yapabilmek için dün rondo aldım.Hem seni çok seviyorum hemde yaptıklarını.......

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets