18 Mart 2013 Pazartesi

Patlıcan salatası


Oktay Usta'nın programında gördüğüm ve hem yapılışı, hem sunumu ve hem de kolaylığı ile özellikle davet sofralarında yer alacak bir salata bu.
Malzemeler:
8 dilim tost ekmeği
yarım kg  sarımsaklı yoğurt
yarım kg patlıcan közleme ( ya hazır köz patlıcanları kullanabilirsiniz ya da közlendikten sonra yaklaşık yarım kg gelecek kadar patlıcanı kendiniz de közleyip kullanabilirsiniz)
Yarım demet maydanoz
1 su bardağı kornişon turşu ( küçük kesilmiş )
1 su bardağı mısır
1 su bardağı közlenmiş kırmızı biber
tuz
zeytinyağı
Yapılışı :
Ekmekleri küp şeklinde doğrayıp biraz kızarması için fırında bekletiyorum. Kızaran ekmekleri sunum kabının en altına dizip üzerine sarımsaklı yoğurdu döküyorum.  Ayrı bir yerde patlıcan, köz biber, mısır, turşuyu karıştırıyorum ve bu yoğurtlu karışımın ikinci katı olarak döküyorum. En üste ise ince kıyılmış maydanozları
koyuyorum. Mısır ve közlenmiş biberleri şekilli keserek süslemeler ile salatayı bitiriyorum. Afiyet olsun sizlere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets