18 Mart 2013 Pazartesi

Doğum günü


Can'ın doğum gününü Cumartesi kutladık. Hazırlıklar da birkaç gün öncesinden başladı tabii.
Cuma akşamı kurabiye imalatına başladım. 
Klasik tarçınlı kurabiye bu. 
Yani : 
1 su  bardağı pudra şekeri 
150 gr tereyağ veya margarin 
2 kaşık tarçın 
Aldığı kadar un 
2 yumurta 
2 çay bardağı buğday nişastası 
1 çay kaşığı karbonat ile tüm malzemeleri karıştırdım ve  kulak memesi kıvamında bir hamur oluşturdum. 
Bu hamurdan küçük parçalar alıp kolay açılabilmesi ve zemine yapışmaması için streç film  arasında merdane ile yaklaşık yarım cm kalınlığında açtım. Sonra iş hayvan şekilli kurabiye kalıpları ile hayvanat bahçemi oluşturmaya geldi. 



Yaklaşık 10 dakika 180 derece fırında  pişirdim.
Sonra Dr. Oetker'in her markette rahatlıkla bulabileceğiniz süsleme  tüpleri ile  üzerini renklendirdim. İşte hayvanat bahçem tamamlandı....


Aynı kurabiye hamurunun bir kısmı ile de üzeri şeker hamurlu kurabiyeler hazırlamak istedim. Bu sebeple kalp kalıpları kullandım. Bu kurabiyeleri belki kurdela ile süsleyebilirim diye de pişerken köşelerine delik açıp deliğin kapanmaması için kürdan sapladım. Piştikten sonra ise hazır şeker hamurunu ince bir tabaka merdane aynı kurabiye kalıbı ile kesip pişenlerin üzerine kapladım. Kaplama işlemi ince bir fırça ve biraz su ile kolaylıkla olabiliyor. Kalp kurabiyeleri yaparken bir kısmına da gül şekli vermiştim. Bunların da ortalarına birer şeker hamuru koyup renklendirdikten sonra kurabiyelerim  tamamlanmış oldu.

Can ile konuklar gelmeden oyun faslı başladı .....



 Akşam olduğunda hafif yağmur ve manzara karşısında kimseler gelmemişken sohbet ve  çay keyfi de yaptık...



Masa hazırlıkları da bir yandan devam ediyordu... 






Bu masanın son hali değil tabii. Bundan sonra ben de eklemeleri çekmeyi kaçırmışım. 
Sağlıklı, mutlu yaşlar geçir sevdiklerinle birlikte  küçük adam... 
Doğum günün kutlu olsun CAN !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets