7 Mart 2013 Perşembe

Gül böreği

Malzemeler:
1 kg yufka
İçi için:
yarım kg kıyma
1 soğan
tuz,
karabiber,
maydanoz
ceviz
ıslatmak için bir bardak süt
yarım bardak sıvı yağ
1 yumurta

Yapılışı :
Yufkaları açıp dörde bölüyorum. ıslatmak için hazırladığım yağ, süt ve yumurta karışımı ile her bir parçayı ıslatıyorum.
İçi için pişirmiş olduğum , soğan kıyma , ceviz maydanoz karışımından bir miktar her bir parça üzerine alıp yayıyorum. Çok koyulmasına gerek yok dağınık olarak durur ise sarıldığında içi oldukça dolu oluyor.
Her bir parçayı uç kısımları içe katlanıp sigara böreği sarar gibi, geniş kısmından dar kısmına doğru sarıyorum. Sonra bir köşesini içe katlayıp dairesel hareket ile etrafında döndürüyorum ve gül şekli oluşuyor. Açıkta kalan uç kısmını ise gövdeye kürdan ile tutturuyorum.
Sonra ister kızgın yağda kızartın ( ben bunu öğle yaptım, çünkü okuldan gelen oğlum bekleyemeyecekti)
ya da üzerine yumurta sürüp fırına verin.
Kızarttığınız börekleri yuğurt ile servis ederseniz de sosyete mantısı  deniyor...
Adının ne olduğu çok da önemli değil aslında tadı çok güzel ....
Afiyet olsun size de ....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets