7 Mart 2013 Perşembe

Ekşili köfteli çorba


Malzemeler:
250 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç
Tuz , karabiber
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı yoğurt
1 limon suyu
1 yumurta sarısı
Tuz
Tereyağ, kırmızı biber
Yapılışı:
Kıymayı tuz, karabiber ve pirinç ile yoğuruyor ve küçük misket köfte şekli veriyorum. Köfteleri una buluyor ve kaynar suya atarak bir süre pişiriyorum. Ayrı bir kapta unu ve yoğurdu  çok az su ile açıp kaynamakta olan çorbadan iki kepçe su alıp karışımın içine ekleyerek ısılarını den geliyorum. Isılar dengelemeden dökülür ise yoğurdun kesilme ihtimali yüksek olur.
Çorba kıvam aldıktan sonra, bir limon suyu ve bir yumurta sarısını bir kapta karıştırıp yine kaynamakta olan çorbadan bir kepçe su alıp ısı dengeleme işlemi yapıp karışımı çorbaya döküyorum. Bu terbiyeleme işleminden kısa süre sonra ocağı kapatıyorum. Servise hazır...
Köfteli çorbanın en güzel yanı ana yemek yerine de geçebiliyor olması...
Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets