11 Mart 2013 Pazartesi

Şekerpare



Malzemeler:
2 çorba kaşığı dolusu tereyağ ( oda sıcaklığında ) Margarin de kullanılabilir.
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
1 kabartma tozu

Şerbeti için:
3 su bardağı şeker
3 su bardağı  su
Yarım limon suyu

Yapılışı :
Önce şerbeti hazırlıyor ve soğutuyorum. Çünkü şerbetin soğuk kurabiyelerin sıcak olması gerekiyor. 
Kurabiyesi için tüm malzemeyi karıştırıp olduıkça yumuşak bir hamur yapıyorum. Bu hamurdan  ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyorum. Orta kısımlarına fındık batırıyorum. Fındığın batırılması ile alana yayılıyorlar. Sonra 180 derece fırında altı ve üstü pembeleşene kadar pişiriyorum. 
Fırından çıkarttığım kurabiyerlin üzerine şerbet döküp bekletiyorum. biraz dinlendikten ve şerbeti emdikten sonra şekerparelerimiz hazır.
Kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürülebilir. Bu birraz daha parlak bir pastane görüntüsü oluşturuyor.
Kurabiyelerin ortalama 20 dakika da pişmesi gerekli.
Şeker gibi tatlı günler dileğiyle afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets