5 Mart 2013 Salı

Çerkez mantısı (Şıps)

Çerkez mantısını gördüğümden beri yapayım diye zaman kolluyorum. Bilinen mantıdan daha büyük yapılması da işi kolaylaştırıyor aslında. Tek sorun orjinal kapatma şekli. Yapar mıyım yapamaz mıyım derken kolları sıvadım.

Malzemeler:
2 bardak un
Aldığı kadar su
1 küçük boy yumurta
Tuz

İç harcı:
200  gr. kıyma
1orta boy soğan
1 diş sarımsak
Tuz,
Karabiber



Yapılışı: 
Önce hamuru hazırladım. Hamur oldukça sert bir hamur oluyor. Sonra bundan açabileceğiniz kadar bezeler koparıp merdane ile olabildiğince ince açıyorum. Açılan hamurları bardak yardımı ile büyük yuvarlaklar oluşacak şekilde kesiyorum. 
Diğer tarafta iç malzemesini hazırlayıp bu yuvarlakların içine bolca koyuyorum. 

Sonra kapatma faslı başlıyor. Orjinali kadar olmasa da fena da olmadı sanki. Nasıl kapattığımı anlatabilecek değilim yalnız.

Hazırlanan bütün mantıları kaynar suda haşlıyorum.

Üzerine az yoğurt ve biraz salça sosu ile servis yapıyorum.

Orjinalde bu mantı patates ile yapılıyor, ikinci alternatif olarak kıyma kullanılıyor. Ben kıymayı tercih ettim.
Sevgiyle yaptım, sizin de sevgiyle tüketmeniz için afiyet olsun diyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets