22 Şubat 2013 Cuma

Mercimek çorbası

Malzemeler:
2 su bardağı mercimek
1 adet soğan
Tereyağ
Kırmızı biber
2 su bardağı tavuk suyu

Yapılışı :
Mercimeği, tavuk suyunu ve soğanı Düdüklü tencerede pim çıktıktan sonra yaklaşık 5 dakika pişiriyorum. Senelerdir Tefal'in Calipso'sunu  ana tencerem olarak kullanıyorum. Acayip bir alet bu. Tüm çalışma hayatım boyunca kısa sürelerde  menüler hazırlamamda bir numaralı yardımcım oldu. Şimdi de alışkanlık hala onunla pişiriyorum. Özellikle bu çorba için birinci avantajı hazırlık aşaması dahil bitişi 10 dakika. Yani 10 dakika içinde muhteşem bir çorbanız olacak. Hazır çorba gibi. İkinci avantajı mercimek çorbası pişirilirken rengi koyulaşmasın diye içine limon parçası atılır. Bunda öyle birşey yapmaya gerek yok, renk hiç değişmiyor.
Üçüncü avantajı ise besin değerleri azalmıyor. Tencerenin kapağını  açtıktan sonra  koyuluğu için isterseniz su ekleyebilirsiniz.  Ben pişen mercimekleri blendırdan geçiriyorum ve üzerine tereyağı eritip kırmızı biber ile servis yapıyorum. Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Cimbom maçını statda seydedip bolca bağıranlara , rahatlamalık süppper çorba :))
    Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets