22 Şubat 2013 Cuma

Karamelli etimek

İstanbul dönüşü kolay birşeyler yapayım diye girdim mutfağa, kısa sürede  ne yapayım diye düşünürken dolapta etimek buldum. Hemen bir tatlı yapımına başladım tabi ki.

Malzemeler:
1 paket etimek
1,5  su bardağı  şeker
2 su bardağı su

Muhallebisi için:
1 Lt süt
6 çorba kaşığı şeker
6 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı  buğday nişastası
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Önce muhallebiyi yaparak işe başladım. Tüm malzemeyi ( tereyağ ve vanilya hariç)  karıştırarak pişiriyorum. Pişirme işlemi tamamlanıp koyu kıvama geldiğinde muhallebinin içine vanilya ve tereyağını ekliyor ve mikser ile yaklaşık 5 dakika çırpıyorum. Soğumaya bırakıyorum.
Bir tencere içine 1.5 bardak şekeri koyuyorum ve devamlı karıştırarak ısınıp şekerin karamelize olmasını sağlıyorum. Burada önemli ksıım şekerin ısınması ve erimesi ancak yanmaması.  Eriyen şekere 2 bardak ılık suyu dikkatlice döküyorum. Şekerin bir kısmı katılaşıp donuyor. Karamal kısmı ise süzerek bir başka  yere alıp  oda sıcaklığına gelene kadar bekletiyorum.
Sonrasında  tatlı kabının dibine etimekleri dizip üzerine karamelli şurubu döküyorum. Bu şekilde bir süre bekleyip etimeklerin şurubu çekmesini bekliyorum. Sonra da üzerine muhallebiyi döküyor ve soğutuyorum.
Bu tarifte bir kat da üzerine krem şanti yapıyorlar ama ben çok koymuyorum. Bu haliye gayet hafif oluyor çünkü.

Sevgiyle yiyin. Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets