9 Ocak 2013 Çarşamba

Yeşil mercimekli fırında tavuk


Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
8 parça kemiksiz tavuk kalça
1 çorba kaşığı acı biber salçası
1 sarımsak
Zeytinyağı 1 çorba kaşığı
Tuz , Karabiber
 Başemal sosu için :
2  çorba kaşığı  un
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı tereyağ
Üzeri için kaşar peyniri

Yapılışı:
1 su bardağı mercimeği suda su kaynayana kadar pişiriyorum ve kaynamaya başlayınca bu suyu döküyorum. ( kara bir su çıkıyor) Tekrar ocağa alıyor ve sıcak su ile yumuşayana kadar pişiriyorum.
Ayrı bir tavaya  zeytin yağına sarımsağı koyarak ısınmasını sağlıyorum. Isınmış olan tavaya tavukları koyuyor ve arkalı önlü pişiriyorum. ( Çok pişmesine gerek yok)
Bir sos tenceresinde tereyağ ile unu kavuruyor, sütü ve tuzunu  ekleyerek devamlı karıştırıyor ve başemal sosu da pişiriyorum.
Pişme işlemleri ayrı ayrı tamamlanınca fırın kabına önce mercimekleri alıyor, tavukları  koyuyor, tuz ve karabiberi ve 1 kaşık acı biber salçası ile harmanlıyorum. bu harmanlama tamamlanınca üzerine başemal sosu ekliyor ve fırına alıyorum. Yaklaşık 15 dakika 200 derece fırında piştikten sonra üzerien kaşar serpip , kaşarlar kızarana kadar tekrar fırına veriyorum.
Sağlıklı güzel günlerde denemeniz dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets