9 Ocak 2013 Çarşamba

Vitray kurabiyeler

Bu kurabiyelerin yapılışını televizyonda Yeşil Elma programında Oktay Usta'da görmüştüm.
Dün ablamın dükkanına gittiğimde deskin üzerinde gelen müşterilere ikram için koyduğu şekerleri görünce, hemen kurabiye yapasım geldi. Ayrıca bugün de misafirliğe gelecek sevgili çalışma arkadaşlarıma da ikram için değişik bir kurabiye olsun istedim.

Malzemeler:
4 su bardağı un
1 su bardağı esmer ve beyaz şeker karışık ( veya hangisi varsa )
2 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yarım paket margarin veya 2 dolu çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
1 çay kaşığı tarçın,
Çay kaşığının ucu ile toz zencefil
Küçük bonbon şekerler

Yapılışı :
Tüm malzemeyi karıştırıyorum ve oldukça yumuşak bir hamur oluşturuyorum.
Küçük parçalar alarak merdane yardımı ile açıyorum ve kurabiye kalıpları ile şekil veriyorum. Orta kısımlarında şekerler bulunacağı için  daha küçük bir kalıp ile ( ben su şişesinin kapağını kullandım) orta kısımlarını açıyorum. Ortalarına şekerleri  farklı renklerde birkaç adet koyuyorum.
185 derece fırında 10 dakika kadar pişiriyorum. Çıkınca şekerler sıcak olduğundan donuncaya kadar bekliyor ve sonra servis tabağına alıyorum. Zencefil ve tarçının güzel kokusu ile birlikte afiyetle hemen tüketiyoruz.




2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık müdürüm birbirinden nezih sunumlarınız gibi çok lezzetli idi
    Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun, daha güzel sofralar yaparız inşallah birlikte...

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets