9 Ocak 2013 Çarşamba

Ada için tütü yaptım!



Cumartesi gecesi Arzu'cuğum ile oradan buradan muhabbet ediyorduk. Konu nereden oraya geldi bilmiyorum ama Arzu ben anneyim adlı sitede tütü yapımını gördüğünü ve benim de Ada için bunu yapabileceğimi söyledi. Hemen araştırmaya ve ihtiyaç malzemelerine bakınmaya başladık. Gerçekten yapılabilir olması hemen kafamda şimşekler çakmasına neden oldu. En kısa sürede yapmalım derken, pazartesi yaptığım şehir turunda, tül ve lastiğin alınmasını hava muhalefeti sebebiyle erteledim. Zira dondurucu bir soğuk vardı veyolumun üzerinde tuhafiyeci de yoktu.  Ancak eve geldiğimde dikiş kutumda lastiği bulunca ve daha önce  eve gelen çiçeklerin etrafına sarılan tülleri  "lazım olur belki "(!) diye saklamam sebebiyle hemen harekete geçebildim.

Tülü yaklaşık iki parmak kalınlığında 30 cm uzunluğunda keserek işe başladım.

Lastiğin etrafına bu kesmiş olduğum tülleri aşağıdaki gibi düşüm atarak geçirdim.

Yan yana tüm kesmiş olduğum tülleri  yukardaki  gibi bağlayarak başladığım noktaya  gelene kadar devam ediyorum.

Ve  bitmiş hali...




Çevremizde hep erkek çocuğu olanlar olması sebebiyle, kız çocuklar ile ilgili sevdikleri, oyuncakları , kıyafetleri vs ile ilgili farkındalığım da yoktu açıkçası . Ama Yeşim 'in kızı ile birlikte, gözlemlerimde  şunu deneyimledim;
"Kadınların süse merakı genlerinde var!"
Büyümeleri sırasında şartlar ile bağlantılı olarak bu azalıyor veya artıyor.
Bir damlacık halleri ile parlak renklere yönelişleri, pembe ve tonları renkleri birbirine uydurma çabaları, takılara ve ojelere merakları, istediğini yaptırtıncaya kadar bağırmaları (!)  kız bebeklerin tipik özellikleri herhalde...

Bunu Ada'nın üzerinde de deneyince resmini paylaşacağım. Eminim çok güzel olacak...
Ada'ya sevgilerimle....

3 yorum:

  1. Ayyyy cok güzel olmuş.Ne şanslıymış benim kızım , böyle becerikli teyzesi varmış.Süper olmuş valla ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bengü hanım çok güzel olmuş gerçekten.İlk başlarken bu kadarını hayal etmemiştim valla. Ada giyinince de resim görelim lütfen.

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel çalışma ada ile buluşunça mükemmel olacak
    Kız anneleri hiç zorlanmadan kızlarını sizin sayenizde susluyecekler müdürüm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets