8 Ocak 2013 Salı

Babamın Böreği


Babamın  keyifle yaptığı bu börek, her zaman farklı ve yumuşacık tadı ile, güzel anların hafızama katılmasına yardımcı olmuştur.
Gerek yemeklerin yanında, gerekse çay saatlerinde herkes tarafından beğenilen,yapımı çok kolay bir börek bu...Ama lezzeti, kolaylığı ile ters orantılı...
Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
3 adet yufka,
Beyaz peynir ve dereotu
Kızartmak için zeytinyağı
6 adet yumurta

Yapılışı:
Bir yufkayı masa üzerine seriyorum. 6 yumurtayı çırpıp içine ince kıyılmış dereotunu ve beyaz peyniri ufalıyorum. Serdiğim bu yufkanın üzerine bu karışımdan kaşıkla koyuyor ve yayıyorum. Uç kısmından başlayarak gevşek rulo yapıyorum. Ruloyu  verev olarak,3 parmak aralıklarla kesiyor ve kızgın yağda kızartıyorum.
Yumurtalardan dolayı kızarırken kabarıyor.
Afiyet olması dileklerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets