14 Ocak 2013 Pazartesi

Üç renkli kurabiye






Tüm tuzlu kurabiye hamurunu bu hamuru çeşitlendirerek yapabilirsiniz.
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke
2 çorba kaşığı tereyağ
1 adet yumurta

1 çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı zeytin ezmesi
1 çorba kaşığı ince kıyılmış dereotu
Yapılışı:
Hamur için gereken tüm malzemeyi koyarak yoğuruyorum.
Hamuru 3 eşit parçaya bölüyorum. Birinin içine salçayı,diğerine zeytin ezmesini, üçüncüsüne de dereotunu ekleyerek ayrı ayrı yoğurup hamurları streç filme sarıp yaklaşık yarım saat dolapta dinlendiriyorum.
Çıkardıktan sonra üç ayrı hamurdan parçalar alıp streç film arasında ince rulolar yapıp saç örgüsü şeklinde örüyorum.
Üç tane rengi yan yana yapıştırıp bir süre daha buzdolabında bekletip ( rahat kesilmesi ve dağılmaması için ) sonra yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip 200 derece fırında pişiriyorum.

Bu hamuru sade haliyle ve /veya üç renkli haliyle şekillendirdikten sonra buzlukta saklayabilir, kullanmak istediğinizde 10 dakika oda sıcaklığında bekletip fırınlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets