13 Ocak 2013 Pazar

Badem ezmesi ve Antep fıstık ezmesi



Bu tür bol kalorili yiyeceklerden çok yapmamak en iyisi. Çünkü evde oldukça herkes tüketmek istiyor.
Az yapmak en güzeli. Bu sebeple ölçüleri bu doğrultuda vereceğim.
Her ikisi için gerekli olan şerbet:
1 çorba kaşığı şeker,
2 çorba kaşığı su

Badem şekeri için;
2 avuç badem
Soyulmuş bademleri robotta un haline getiriyorum. Cezvede yaptığım şerbetten 2 tatlı kaşığı kadar bu unun içine koyuyorum. Devamlı karıştırarak hamur kıvamına getiriyorum. Dağılma oluyor ise şerbetten çok çok az akıtmanız gerekecek. Hamur kıvamını alınca streç film içine koyup uzun bir rulo yapıyor ve 15 dakika buzlukta bekletiyorum. Çıkartıp belli aralıklarla kesiyor ve servis tabağına alıyorum.

Antep fıstığı için :
250 gr toz antep fıstığı içine hazırlamış olduğum kalan şerbetten az bir miktar döküyor ve 1 çorba kaşığı da pudra şekeri ekliyorum. Hepsini kaşığın tersi ile devamlı karıştırarak sert bir katı hamur haline getiriyor ve karışımı streç film içine yayıp, rulo yapıyorum.15 dakika buzlukta dinlendiriyor ve belli aralıklarla kesiyorum.
Servis tabağına alıyorum.
Çok şeker koymuyorum, benim tercihim. Daha şekerli olması için hamur haline getirirken pudra şekeri ekleyebilirsiniz.
Küçük ikramlıklar  misafirlerinizin çok ilgisini çekecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets