16 Ocak 2013 Çarşamba

Turunç Reçeli






Pazarda tanıdığım satıcılarla sohbetlerimin dışında, pazardaki yeni yeni pazarcılık yapan teyzeler ve gençlerle tanışmak da bir o kadar keyifli benim için. İşte bu pazarda da yaklaşık 30 yaşlarında kocaman bir gülümsemesi olan bir genç bayanla tanıştım. Tezgahında bu turunçlardan vardı. Özenle hazırlanmış bir tezgah. Bunca yıldır burdayım ve buranın meşhur reçellerin de hep en meşhur satış yerinden alırım. Tadına doyum olmaz. Antalya'yı hatırlatması için de seyahatlerde yanımızda hediye olarak götürürüz. Bergamut, Turunç gerçekten çok özel lezzetler.
Tezgahta bu özenle hazırlanmış turunçları görünce" nasıl yapılıyor bu" diye sorduğumda bu tatlı bayan işini bıraktı ve uzun uzun anlattı bana.
Bir gece öncesinden tüm iç kabuklarını ve dışındaki acılık veren kısımları temizlemiş ve kıvrılmış görüntüsü için  de ipe dizmiş.
Onun anlatımına göre adım adım yaptıklarımı sizlerle paylaşıyorum.
Yıkandıktan sonra bir tencereye alıyor ve ipli haliyle 3 dakika kaynatıyorum. Suyunu döküyor ve soğuk su koyuyorum. 3 gün boyunca bu suyu değiştiriyorum. 4. Gün tekrar 3 dakika kaynatıyor ve üzerine şeker koyuyorum. Şekerle bir gün bekletiyorum. Şeker ile birlikte sulanıyor. Üzerine çıkacak kadar su koyuyor ve pişirmeye başlıyorum. Suyundaki koyulaşmaya bakarak reçeli kapatıyorum.
Soğumadan reçel kavanozlarına koyup ağzını sıkıca kapattıktan sonra ters çevirerek saklayabilirsiniz. Benimki o kadar uzun sürmeyeceği için kavanozlamadım.
Tadı şekerleme tadında ve mükemmel oldu diyebilirim.

Antalya reçellerini denemeniz dileğiyle.... Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets