13 Ocak 2013 Pazar

Enginar dolması



Benim pazara çıkmam çok tehlikeli. Ne bulsam dayanamayıp alıyorum. Taze enginarları da görünce dayanamadım yine.
Eskiden kışın zor bulunurdu enginar ama artık her sebze ve meyveye  her mevsim ulaşılıyor. Ne kadar sağlıklı kısmından bahsetmeyeceğim bu bambaşka bir tartışma konusu, zaten her gün tüm medya kuruluşlarında mutlaka bu konuda bir yayın görüyoruz.
Sadece tarif verip kaçıyorum...
Malzemeler:
3 adet taze enginar (  sayı kişi sayısına göre artabilir, malzemeleri de bu oranda arttırmanız gerekir)
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığından biraz fazla toz şeker
Zeytin yağı
Bir avuç pirinç
Üzerini süslemek için dereotu.
Yapılışı:
Enginarlar satın alınana kadar  tuzlu limonlu suda beklediği için  yaklaşık yarım saat normal suda bekletip limonlu suyun çıkmasını sağlıyorum.
Zeytin yağında soğanı kavuruyorum. Tuzunu ekliyorum. Enginarları oyuk kısımları görünecek şekilde tencereye oturtuyorum. Şekerini koyuyor ve üzerinine çıkacak kadar sıcak su ekliyorum. Bir süre ağzı kapalı pişiyor. Yumuşamaya başladığı anda pirinçleri enginarların üzerine gelmeyecek şekilde boşluklara atıyorum ve suyunu çekene kadar pişiyorum. Enginarları servis tabağına alıp tencerede kalan karışımı eşit olarak enginarların ortasına yerleştiriyorum. dereotu ile süslüyor ve soğuyunca servis ediyorum.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets