30 Aralık 2012 Pazar

Yılın son Pazar kahvaltısı



Yeni yıla bir gün kala, yılın son Pazar kahvaltısında İsviçre'den gelen dostlarımızla bir aradaydık. Güzel bir sofra hazırlayayım dedim. Uzun yoldan geldiler ne de olsa. Fazla ses çıkartmadan erkenden hazırlıklarımı tamamladım.
Dışarıda puslu bir hava var. Az yağışlı. Ama temiz. İşte balkon görüntüm...

Evin içinde ise taze çay kokusu ile yeni yaptığım ( Daha önce tarifini vermiştim) poğaçaların eşsiz kokusu hüküm sürüyor. Tabii Duman da kokulardan ne yapacağını şaşırmış durumda..



Klasik peynir  ve zeytin çeşitleri ile çilek, vişne reçelleri ve bal var. Bunların dışında ;

Kalbim domatesler var.
Uzun domateslerden çapraz keserek yapıyorum.
Salatalıklara  krem peynir ile şapka koydum...















Krem peyniri de normal peyniri az bir süt ile robotta krema olana kadar çırparak yaptım ve krema sıkma aleti ile salatalıkların  üzerine sıktım.

"Tatlı yiyelim tatlı konuşalım"  sözünden yola çıkarak minik muffinleri  dün  gece yapmıştım. Klasik kek hamurundan minik muffin kalıplarında yaptım ve üzerine karamel sos ve  pasta şekeri ile süsledim.


Yaban mersinleri .....Bunları pazarda görünce dayanamadım aldım. Tadı değişik ama faydaları saymakla bitmiyor...

Muhammara... Tarifini  daha önce vermiştim. Bizde kahvaltıda çok beğeniliyor.



Havuçlu toplar . Tatlı olması için yaptım. Tarifini biraz sonra yayınlayacağım.


Hindi fümeler... Çok uzun zaman oldu salam ve türevlerini, almayalı. Ancak her zaman hindi fümeden alıyorum. Hem lezzetli hem de sağlıklı. Şarküteri isteğini de karşılıyor... 


Zeytin salatası ....

Sağlıkla  ve sevgiyle yediğimiz her yiyecek için Şükürler olsun diyor ve  sağlıkla, ağız tadıyla, huzurla daha nice kahvaltılarda  ve  yemeklerde dostlarla birlikte buluşmayı diliyorum.
Sevgi yanınızda olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets