27 Aralık 2012 Perşembe

Tahinli kurabiye



Tahin, hem tatlılarda hem de tuzlularda kullanılan çok özel bir yiyecek.
Bu kurabiyeyi ilk yaptığımda bayağı endişelendim. Hamur bir türlü birleşmiyor zira.

Ama değişik denemelerden sonra dondurma kaşığı kullanmak  çok kolay oldu. Denemelerim sırasında değişik kalıpları da kullandım ama en sağlıklısı bu oldu.
Tadı gerçekten muhteşem.
Malzemeler:
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı tahin,
4 su bardağı un,
150 gr tereyağı,
1 yumurta,
1 paket vanilya

Yapılışı:
Şeker ve tahini bir kapta şekerin erimesi için çırpıyorum. Ayrı bir kapta unu eleyerek içine vanilyayı tereyağını ve 1 yumurtayı koyuyor,şeker ve tahin karışımını da ekliyorum. Hamur olmaya aday oluncaya kadar yoğuruyorum. Yaklaşık 10  dakika dinlendirip dondurma kaşığı ile yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyorum. 175 derece fırında alt kısmının  rengi değişene kadar ortalama 15 dakika pişiriyorum. Sıcakken çabuk dağıldığı için bir spatula yardımı ile kontrol yapmanızı tavsiye ederim.
Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets