29 Aralık 2012 Cumartesi

Peynir yaptım



İlk deneme ve sonuç mükemmel.
Deneme olduğu için  az miktar süt ile yaptım. Peynir yapımı ile ilgili birçok yazı okudum. Mayalı ve mayasız     (sirkeyle  sütü kestirme yoluyla yapılan ) peynirlerden, evde elimin altında sirke olması dolayısıyla mayasız olanını denemek üzere işe koyuldum.

Oldukça eğlenceli de oldu.

1.5 Lt çiğ sütü kaynattım. Taşma noktasına geldiğinde içine bir tatlı kaşığı tuz koydum ve taşma işlemi hızlandı. Ocağı kıstım. Çorba kaşığı ile sirke koymaya başladım ve 4. kaşıkta kesilme işlemi gerçekleşti. Topaklar oluştu, açık yeşil - sarı arası bir peynir alt suyu göründü. Bir süzgecin içine tülbent yerleştirdim ve topakları süzdüm. Suyunu bir süre akıttıktan sonra üzerine ağırlık koyarak hem şekil almasını hem de suyunu iyice akıtmasını sağladım.
Yaklaşık 5 -6 saat sonra yenilebilir seviyeye geldi. Buzdolabında kısa süre saklanması  gerekecek sanırım. Zaten uzun süre kalacağa benzemiyor çünkü 1.5 kg sütten bir avuç dolusu peynir çıktı.
Benim için keyifli bir deneyim oldu. Size de tavsiye ederim. Ancak neredeyse hiç tuzu yok diyebilirim. Benim için sorun olmayacak ama biraz daha tuzu hissedilsin derseniz 1 tatlı kaşığından fazla eklemeniz gerekecek.
Ayrıca bu deneyimden sonra içine konulacak çeşniler ile farklı ve kendime özgü peynirler yaratacağımı söyleyebilirim. ( Çörekotu, ceviz, kurutulmuş domates gibi )

Afiyetler olsun efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets