25 Aralık 2012 Salı

Fırın sütlaç


Her hafta sütçümüzün getirdiği güzel sütü, yoğurt yapımında kullanırken bu hafta birazını ayırıp sütlaç yapmaya karar verdim.
Malzemeler :
1 lt süt
1 su bardağı pirinç
3 çorba kaşığı  buğday nişastası
2 su bardağı toz şeker ( şeker miktarını isteğe göre arttırabilirsiniz)
Yapılışı:
Pirinci 2 bardak suda haşlıyorum. Sütün içine şekeri koyup pişmeye alıyorum. Ara sıra karıştırarak şekeri eritiyorum. Haşladığım pirinci suyu ile birlikte süte katıyorum. Ayrı bir kapta bir miktar suda  nişastayı eritiyor ve karıştırarak  pişmekte olan süte ekliyorum.  Kısa bir süre sonra koyulaşmaya başlayacaktır. Toprak veya ısıya dayanıklı kaplara koyuyorum. Soğumaya bırakıyorum.
Soğuduktan sonra kapları fırın tepsisinin içine koyuyorum tepsiye de bir miktar su dolduruyorum. Fırının üst ısıtıcısını  ayarlayıp yaklaşık 200 derece sıcaklığa getirdiğim fırında üstünün rengi değişene kadar pişiriyorum.
Soğuduktan sonra isterseniz üzerine bir top dondurma da koyabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets