25 Aralık 2012 Salı

Zeytinyağlı pırasa


Sırf  bazı yemekler için bulundururdu bakır tencereleri dedem. Tadına doyamazdım.Ya bakır tencereden ya da dedemin sihirli parmaklarından mı bilmiyorum ama şimdi  ben de  neredeyse tüm zeytinyağlıları düdüklü tencere  ile yapıyorum ve güzel oluyor. Uzun yıllar çalışma hayatının getirdiği pratiklik ve zamanı iyi kullanmak için tanıştığım düdüklü  tencere, mutfağımın baş tacıdır diyebilirim. En önemlisi de az su ile yiyeceklerin  tüm besin değerlerinin kaybolmadan pişmesi.  Kuşkusuz siz de kullanıyorsunuzdur. 
O halde benim Pırasa'ma buyurun. 
Malzemeler:  
4 adet pırasa 
3 adet havuç 
1 çay bardağı pirinç ( normal ebat çay bardağı ) 
1/2 çay bardağı zeytinyağı 
1 soğan 
Tuz, 1 çorba kaşığı toz şeker.
Yapılışı: 
Pırasaları ve havuçları soyuyor,yıkıyor ve süzüyorum.  Pırasayı 2 parmak ebadında, havuçları halka şeklinde  doğruyorum.  
Soğanı yemeklik doğruyor ve tencerenin en altına koyuyorum. Üzerine havuçları pırasaları koyuyorum. Tuzu ve şekeri ilave edip yağı koyuyorum. 1 çay bardağı pirinci ekliyorum. Düdüklü tencerede yapacaksam  1 çay bardağı suyu  ilave edip pişmeye alıyorum.Yaklaşık 8 dakikada pişecektir. Eğer normal tencerede pişirecek isem süre kısık ateşte 20 dakika ve konulacak su ise üzerine çıkacak kadar olacaktır.
Afiyetle...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets