30 Aralık 2012 Pazar

Çerkez tavuğu


Çerkezlerin meşhur  yemeği ve Osmanlı mutfağının da eşsiz lezzetlerindendir. 19. Yüzyılda güzelliği ile meşhur olan Çerkez kızları, kendilerini istemeye gelenlere bu yemeği yaparmış. Yaptıkları yemek kendisi kadar güzelse de o kız istenirmiş. Bu nedenledir ki düğün gibi özel günlerin yemeği olarak sofralarda yer bulmuştur.
Ben de bugün, yeni yılı geçirmek üzere bize gelen sevgili İsviçreli dostlarım Helmut ve Uschi'yi daha önce hiç yemediklerini düşündüğüm bu lezzet ile tanıştırmak istedim.
Umarım beğenirler....

Malzemeler:
1 orta boy tavuk
8-10 dilim bayat ekmek
Tavuk suyu
5 diş sarımsak
2 su bardağı ceviz
Üzeri için tereyağ ve kırmızı biber
Tuz, karabiber
Yapılışı:
Tavukları haşlıyorum.
Bayat ekmek içini bir kabın içine alıp iyice ufalıyorum. İçine  ezilmiş sarımsakları, tuzu- karabiberi  ve dövülmüş cevizi ekliyorum. Tavuk suyunu azar azar ekliyorum. Bayat ekmeklerin iyice ıslanması ama boza kıvamında olması gerekli. Tavukları da didikliyorum ve bu karışımın içine katıyorum. Eğer çok katı olmuş ise bir kepçe daha tavuk suyu koyuyorum.
En son tereyağı ve kırmızı biberi eritip servis tabağının üzerine gezdiriyorum.

Her zaman portakal dilimlerinin üzerinde kereviz salatasını koyduklarını görmüştüm. Bugün de ben böyle servis yapayım dedim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets