30 Aralık 2012 Pazar

Antalya'nın Beyaz Barbunyası


Bu barbunya bir başka. İstanbul'dakiler bir kere denedi mi artık buraya geliş gidişlerde mutlaka götürmek istiyorlar. Tadı gerçekten çok güzel ve alacalı olanına göre de farklı. İyi ki tanışmışız... Antalya'nın ayrıcalıklı yiyeceklerinden bence...
Yolunuz Antalya'ya düşerse mutlaka deneyin derim...



Malzemeler:
1 kg beyaz barbunya,
3 orta boy domates,
1 orta boy soğan,
Tuz,
1 çorba kaşığı şeker,
Zeytinyağı,


Yapılışı :
Soğanı yemeklik doğruyorum ve zeytin yağında kısa bir süre pişiriyorum.Domatesleri rendeleyerek bir süre de bu şekilde kavuruyorum. Sonra barbunyaları koyuyorum. Düdüklü tencerede pişireceksem; sadece 1 bardak su ekleyerek sadece 10 dakika, normal tencerede ise üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyerek yaklaşık yarım saat  kontrollü pişiriyorum.
soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.


2 yorum:

BlogOkulu Gadgets