21 Mayıs 2013 Salı

Quesadilla


Meksika'nın muhteşem lezzeti. Daha önceleri hep  tavuklusunu yapmıştım ama bu sefer yaptığımda antrikot kullandım. Oğlum ve eşim nefis olduğunu söyledi. Yapılışı da  çok kolay aslında. İki aşamada pişiriyorum. Birinci aşama iç malzemesi, ikinci aşama tortilla ekmeği ile iç malzemesinin buluşması... 
Malzemeler: 
Kaç kişi için yapılacak ise her bir kişi için 1 dilim antrikot ve 1 tortilla ekmeği ( ben iki kişi için yaptım) 
1 jülyen  doğranmış soğan 
1 kapya  vweya california biberi 
2 sivri biber
1 havuç 
tuz, 
karabiber,
Kimyon,
Muskat 
1 tatlı kaşığı soya sosu
zeytinyağı 
İsteğe bağlı  miktar acı biber 
Kaşar peyniri rendesi 
Yapılışı: 
Soğanı karamelize edip içine ince şerit olarak  kesilmiş etleri ekleyip soteliyorum ve sebzeleri de ekliyorum. 
Hepsi sotelendikten  ayrı bir yağlanmış  tavada tortilla ekmeğini ısıtıp yarısına kaşar rendesi koyuyor ve karışımın yarısını kaşarın üzerine yayıyorum. Karışımın üzerine yine kaşar serpiyorum ve tortillanın diğer yarısını kapatıyorum. Oluşan yarım daireyi arkalı önlü kısa bir süre pişiriyorum. Kaşar eriyince iç malzemesini tutuyor. ( Aslında kaşar yerine hamburger peynirlerinden kullanmak daha doğru olacaktır ancak bende yoktu kaşar ile de fena olmadı) 



Ve servise hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets